Kasza gryczana jest świetnym źródłem białka, zawiera go od 10 do 16 proc. Białko zawarte w kaszy gryczanej jest lepiej przyswajalne przez nasz organizm niż ze zbóż. Dodatkowo jest bogate w aminokwasy. Propozycja na dziś to kasza gryczana podana z kalafiorem w towarzystwie granata i nutą curyy oraz dressingiem cytrynowo- imbirowym. Przyprawa curry zawiera w sobie dużo antyoksydantów. Całość nawilża organizm i jest lekkostrawna. Smakuje również rewelacyjnie na zimno, dzięki czemu można śmiało zabrać ją ze sobą do szkoły, pracy, w podróż czy na trening. Smak kaszy gryczanej przełamuje całą kompozycje, dzięki czemu jest gratką dla podniebienia. Wykończenie dania dressingiem cytrynowo -imbirowym pozwala wydobyć smak pozostałych składników. Dodatkowo dzięki swojemu rozgrzewającemu i odświeżającemu charakterowi świetnie sprawdzi się również w chłodniejsze dni.

Kasza gryczana z kalafiorem, granatem z nutą curry i dressingiem imbirowym

 

Składniki

na 2 porcje

✓  0,5 kalafiora

✓  ziarenka granatu

✓  olej kokosowy

✓  1,5 szklanki ugotowanej kaszy gryczanej

✓  natka pietruszki

✓  0,5 łyżeczki przyprawy curry

✓  sól morska lub himalajska

Do dressingu

✓  2 cm świeżego kłącza imbiru

✓  1/4 szklanki oliwy

✓  sól morska lub himalajska do smaku

✓  sok z 0,5 cytryny

✓  1 łyżka syropu z agawy lub innego dowolnego

 

Przygotowanie

 

Wymieszaj w miseczce lub słoiku wszystkie składniki dressingu. Spróbuj i dopraw według uznania.

Umyj kalafior, podziel go na drobne różyczki i ugotuj w lekko osolonej wodzie. Odlej wodę i dodaj do garnka trochę oleju kokosowego oraz przyprawę curry. Podsmażaj około 2 minuty i odstaw.

Dodaj składniki do miseczki i serwuj skropione dressingiem.

 

 

 

Źródło: 

✓  Marek Zaremba Jaglany Detox