Obecnie kasza jaglana powraca do łask. Przyczyniła się do tego zarówno nasza świadomość, jako konsumentów jak również trendy by dbać o siebie poprzez dietę i ćwiczenia. Oprócz trendów i reklam kasza jaglana pozytywnie wpływa na nasz organizm, jest zasadotwórcza i bezglutenowa. Dlatego bez względu na trendy dajmy się porwać kaszy jaglanej i włączmy ją na stałe do naszego menu. Jesteś sceptyczny? Ten przepis przekonał największych sceptyków do kaszy jaglanej wypróbuj i się przekonaj.

Kasza jaglana z pesto, pieczoną papryką, orzechami włoskimi i granatem

Składniki

na 2–4 porcje

✓  2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej, czyli 1 szklanka suchej kaszy

✓  1 papryka czerwona

✓  2 orzechy włoskie lub inne dowolne

✓  tymianek świeży lub suszony

✓  0,5 łyżeczki soku z cytryny

✓  1/3 łyżeczki octu balsamicznego

✓  1 łyżka oliwy

✓  1 granat

✓  świeża bazylia (opcjonalnie)

 

Do pesto

 

✓  1 szklanka rukoli lub natki pietruszki

✓  1 łyżeczka soku z cytryny

✓  sól morska lub himalajska do smaku

✓  0,5 ząbka czosnku

✓  2 łyżki nasion słonecznika

✓  4 łyżki oliwy

 

Przygotowanie

 

Paprykę upiecz w temp. 180°C, aż pojawi się lekko czarna skórka. Odstaw do miski i przykryj. Po około 10 minutach obierz paprykę, a miąższ potnij w cienkie paseczki. Przełóż do miseczki i wymieszaj z oliwą, octem balsamicznym, drobno posiekanymi orzechami włoskimi (możesz je wcześniej uprażyć) i tymiankiem. Wymieszaj wszystko dokładnie, posmakuj i dopraw w razie potrzeby.

Zrób pesto. Na suchej patelni upraż delikatnie nasiona słonecznika. Do słoika lub malaksera przełóż uprażony słonecznik i pozostałe składniki. Wszystko zmiksuj. W razie potrzeby wlej odrobinę wody mineralnej, aby uzyskać właściwą konsystencję.

Do miseczki lub słoika wsyp kaszę jaglaną, najlepiej jeszcze ciepłą, wymieszaj z 1 łyżką pesto. W razie potrzeby dodaj więcej pesto. Następnie dodaj paprykę, wyłuskane wcześniej ziarenka granatu oraz listki bazylii

Źródło: 

✓  Marek Zaremba Jaglany Detox