Komosa ryżowa uprawiana jest od tysięcy lat. Była podstawowym pokarmem w państwie Inków. Komosy ryżowa nazywana jest również quinoa lub ryżem peruwiańskim. Zawiera, aż 18% białka i 4-9% nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz cennej witaminy E, wapnia, fosforu i żelaza. Komosa ryżowa wpływa pozytywnie na pracę układu pokarmowego, wzmacnia nerki i tak jak kasza jaglana jest zasadotwórcza. Dodatkowo komosa ryżowa połączona z brokułami oraz czosnkiem to prawdziwa bomba witaminowa i prozdrowotna dla wszystkich, którzy chcą czuć się zdrowi.

 

 

Komosa ryżowa z brokułem, czosnkiem i prażonym sezamem

 

komosa

Składniki

na 1–2 porcje

✓  1–2 szklanki ugotowanej komosy ryżowej

✓  0,5 małego brokuła

✓  1–2 ząbki czosnku

✓  sól morska lub himalajska do smaku

✓  1 łyżka oleju kokosowego nierafinowanego

✓  prażony sezam (opcjonalnie)

✓  kilka listków bazylii (opcjonalnie)

 

Przygotowanie

 

Podziel brokuł na drobne różyczki, a czosnek posiekaj w plasterki.

Na patelnię wlej trochę wody (do wysokości 0,5 cm) i włóż różyczki brokuła. Od momentu wrzenia gotuj je przez około 4 minuty. Pod koniec gotowania, kiedy woda praktycznie wyparuje, dodaj olej kokosowy, czosnek i dopraw delikatnie solą.

Wsyp na patelnię ugotowaną komosę lub kaszę jaglaną, wymieszaj i przełóż na talerz lub do miseczki.

Serwuj z prażonym sezamem i listkami świeżej bazylii.

Źródło: 

✓  Marek Zaremba Jaglany Detox