Lubisz pasztet, ale masz ochotę na odmianę od mięsa? Świetnie! Bowiem pasztet można przygotować z wielu różnych produktów, które zazwyczaj masz w swojej kuchni. Jednym z nich jest przepis na rewelacyjny sycący wegetariański i bezglutenowy pasztet, który pokochasz. Cudowne połączenie prozdrowotnej kaszy jaglanej wraz z aromatycznymi suszonymi pomidorami, cukinią i fasolką. Wypróbuj go już dziś i ciesz się jego niepowtarzalnym smakiem w gronie najbliższych.

 

 

 

Wegetariański pasztet jaglany z cukinią, fasolką adzuki i suszonymi pomidorami

Składniki

na 4–6 porcji

✓ 2/3 szklanki ugotowanej fasolki adzuki

✓ 1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej

✓ 2 łyżki mielonego siemienia lnianego

✓ 1 duża cukinia

✓ 6–7 suszonych pomidorów

✓ 1/3 białej części dużego pora lub połowa małego

✓ 1/2 puszki pomidorów lub 2 duże świeże

✓ 1 mała łyżeczka curry

✓ 1 mała łyżeczka majeranku

✓ 1 mała łyżeczka suszonego koperku

✓ 1/2 małej łyżeczki suszonego tymianku

✓ 2 duże drobno posiekane ząbki czosnku

✓ 2–3 łyżki oleju kokosowego

✓ 2 łyżki oliwy (opcjonalnie)

✓ sól morska lub himalajska

Przygotowanie

Piekarnik rozgrzej do temperatury 190°C. Cukinię zetrzyj na tarce o dużych oczkach, pomidory suszone i pora pokrój w drobną kostkę. Pomidory natnij, sparz wrzątkiem, przelej zimną wodą, obierz ze skórki i pokrój w kostkę. Czosnek zetrzyj na drobnej tarce lub przeciśnij przez praskę.

Na patelni rozgrzej olej kokosowy, wrzucaj kolejno warzywa, mieszając od czasu do czasu. Dodaj przyprawy, czosnek, ugotowaną fasolkę, kaszę jaglaną i sól do smaku. W razie potrzeby dolej trochę wody, aby masa nie była zbyt sucha.

Po upływie 10 minut dodaj mielone siemię lniane oraz oliwę. Wymieszaj. Formę (keksówkę) wyłóż papierem do pieczenia. Wylej całość i wstaw do piekarnika. Piecz około 30 minut.

Spróbuj również

 

Zdrowe ciasteczka z płatków owsianych

zdrowe ciasteczka z płatków owsianych

 

 

 

Źródło: 

✓  Marek Zaremba Jaglany Detox