Burak czerwony jest znany chyba każdemu z nas! Warzywo z przydomowych ogródków najczęściej spożywane do drugiego dania. Czy wiesz jednak jak wiele składników odżywczych kryje w sobie to warzywo? Oto najważniejsze z nich:

  • Witaminy: beta-karoten – przekształcany w organizmie do witaminy A wpływa na stan skóry i wzrok, witamina C – wzmacnia odporność organizmu, kwas foliowy – zalecany dla kobiet starających się o potomstwo, ponieważ chroni płód przed powstaniem wad układu nerwowego
  • Błonnik pokarmowy – wpływa pozytywnie na pracę jelit, poprawia ich perystaltykę, zapobiega nowotworom jelit
  • Wpływają na podwyższenie libido – dzięki zawartości boru
  • Wskazane w zapobieganiu i leczeniu anemii dzięki wysokiej zawartości żelaza
  • Wskazane przy schorzeniach wątroby, problemach z wydzielaniem żółci – dzięki zawartości betaminy (czerwieni buraczanej) regulującej pracę tego narządu
  • Surowe buraki są źródłem cukru powoli uwalnianego do krwi, dzięki czemu zalecane są dla sportowców
  • Wskazane u osób, które chcą stracić kilka zbędnych kilogramów dzięki dużej zawartości błonnika i witamin z grupy B, które przyspieszają proces przemiany materii
  • Duża zawartość pektyn pomaga usuwać nadmiar cholesterolu, dzięki czemu zapobiega chorobom układu krążenia, m.in. miażdżycy
  • Antocyjany niwelują wolne rodniki dzięki czemu opóźniają procesy starzenia oraz zapobiegają występowaniu chorób nowotworowych

Zastosowanie:

®     W kuchni: soki i surówki, a także przetwory

®     W leczeniu: syrop z buraka stosowany w przeziębieniu, źródło składników mineralnych i witamin  w walce z problemami z wątrobą, w anemii, w oczyszczaniu organizmu

Spróbujmy buraka czerwonego w zupełnie innej postaci – jako sok! Pozwólmy naszemu organizmowi korzystać z tej bomby składników odżywczych każdego dnia!