Pudding czekoladowy, waniliowy, śmietankowy. Niepowtarzalny smak dzieciństwa, do którego kochamy powracać. Aby go przyrządzić należy użyć mąki, masła, jajka, cukru i odpowiedniego dodatku smakowego. Pycha! Jednak pudding można przygotować również z innych produktów i nie straci nic na swoim smaku. Dodatkowo wpłynie korzystnie na nasz organizm. Kto się skusi?

 

 

 

 

Jaglany pudding z dynią, jabłkiem i granatem

Pudding rewelacyjnie sprawdzi się zarówno, jako lekkie śniadanie jak i podwieczorek. Dodatek gałki muszkatołowej sprawia, że pudding ma bardziej wyrafinowany smak oraz działanie rozkurczowe. Rewelacyjnie sprawdza się wszędzie tak gdzie pojawiają się zaburzenia czynności żołądka i jelit.

Składniki

na 2–3 porcje

✓  1/2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej

✓  0,5 dyni piżmowej lub innej dowolnej

✓  0,5 szklanki mleka kokosowego lub innego roślinnego

✓  szczypta cynamonu

✓  szczypta gałki muszkatołowej

✓  szczypta kurkumy (opcjonalnie)

✓  szczypta soli morskiej lub himalajskiej

✓  łyżka syropu z agawy lub miodu akacjowego

✓  ziarenka granatu

✓  1 jabłko

✓  uprażony sezam (opcjonalnie)

 

Przygotowanie

 

Dynię obierz ze skórki, pokrój w kostkę i ugotuj na parze do miękkości. Zmiksuj z dodatkiem mleka kokosowego, szczypty soli morskiej lub himalajskiej, przypraw korzennych i syropu z agawy. Spróbuj i dopraw w razie potrzeby.

Serwuj z jabłkiem pokrojonym w kostkę i ziarenkami granatu.

 

 

Źródło: 

✓  Marek Zaremba Jaglany Detox